ankieta

Perswazja w reklamie

Czy zgadza się Pan/Pani z poniższymi stwierdzeniami?
Zgadzam sięNie zgadzam się
Reklama stanowi rzetelne źródło informacji na temat reklamowanego produktu, dostarcza wyczerpujących informacji na temat właściwości i cech produktów lub usług, tym samym pomagając w wyborze produktów, które warto kupić.
Reklama gra na uczuciach odbiorców i nadużywa ich braku doświadczenia lub wiedzy.
Wykorzystanie obecności dzieci lub zwierząt wpływa na decyzje zakupowe odbiorców.
Reklamy kierowane do dzieci wykorzystują ich łatwowierność i powodują wymuszanie na rodzicach zakupu danego produktu.
Reklama uczy o otaczającym nas świecie, można się dowiedzieć z niej coś ciekawego, podaje fakty, pokazuje ciekawe miejsca.
Reklamy wywołują emocje (np. strach, rozczulenie), pod wpływem których reklamowany produkt został kupiony.
Reklama manipuluje odbiorcą w celu nakłonienia go do zakupu, wykorzystując niemoralne metody perswazji.
Bez skutecznej reklamy, nie byłoby handlu, sprzedaży no i najważniejszego – zysku.
Reklama pomaga budować poczucie własnej wartości i pomaga spojrzeć na siebie oczami innych.
Reklama robi wrażenie, pobudza do myślenia i refleksji.