ankieta

Perswazja w reklamie

Zaznacz znane Panu/Pani reguły wywierania wpływu używane przez sprzedawców
Kiedy sprzedawcy robią coś dla nas, czujemy silną potrzebę, wręcz przymus, odwdzięczenia się za ich przysługę, np. wszelkie darmowe próbki (np. kosmetyków, kawy, fragmenty e-booków itp.); degustacje;
Sprzedawcy angażują w coś konsumentów, wiedząc że będą kontynuować to działanie, ponieważ chcę być postrzegani jako osoby konsekwentne, np. darmowe próbki produktów (korzystałem z produktu X, to będę korzystał z niego dalej)
Jeżeli inni ludzie postępują w dany sposób, to oznacza to że ten sposób jest właściwy i my jako konsumenci również tak postąpimy w ten sam sposób. np.: „wszyscy mają mambę – mam i ja”
Sprzedawcy wzbudzają w kimś sympatię starając się wpłynąć na tą osobę. Może to być posłużenie się uśmiechem, wdziękiem osobistym, upodobnieniem do drugiej osoby, komplementem, itp., np. atrakcyjne hostessy
Ekspertów i ich wiedzę chętnie traktujemy jako pewne i niezawodne źródło, np. w reklamach leków często przedstawiani są lekarze
Przedsiębiorstwa ukazują pewną rzecz/przysługę dostępną tylko przez pewien okres czasu. Jeżeli coś jest rzadkie lub trudno osiągalne, to pewnie jest dobre - oferta last minute, edycja limitowana