| Kiedy sprzedawcy robią coś dla nas, czujemy silną potrzebę, wręcz przymus, odwdzięczenia się za ich przysługę, np. wszelkie darmowe próbki (np. kosmetyków, kawy, fragmenty e-booków itp.); degustacje; |
| Sprzedawcy angażują w coś konsumentów, wiedząc że będą kontynuować to działanie, ponieważ chcę być postrzegani jako osoby konsekwentne, np. darmowe próbki produktów (korzystałem z produktu X, to będę korzystał z niego dalej) |
| Jeżeli inni ludzie postępują w dany sposób, to oznacza to że ten sposób jest właściwy i my jako konsumenci również tak postąpimy w ten sam sposób. np.: „wszyscy mają mambę – mam i ja” |
| Sprzedawcy wzbudzają w kimś sympatię starając się wpłynąć na tą osobę. Może to być posłużenie się uśmiechem, wdziękiem osobistym, upodobnieniem do drugiej osoby, komplementem, itp., np. atrakcyjne hostessy |
| Ekspertów i ich wiedzę chętnie traktujemy jako pewne i niezawodne źródło, np. w reklamach leków często przedstawiani są lekarze |
| Przedsiębiorstwa ukazują pewną rzecz/przysługę dostępną tylko przez pewien okres czasu. Jeżeli coś jest rzadkie lub trudno osiągalne, to pewnie jest dobre - oferta last minute, edycja limitowana |